Tuesday, October 7, 2008

عيد ميلاد ياسمين ( تـوتـة

يوم 6 اكتوبر اللى فات كان عيد ميلاد غاليتى الجميلة وصديقتى المجنونة ياسمين ( تـوتـة
بصراحة انا كنت ناسى الحكاية دي خالص بسبب بعض الظروف التى تسكن دماغي ،لكن يوم 6 اكتوبر بالليل جانى اتصال تليفوني

أنا : ازيك ياسمين
توتة : ازيك يا عم يا ناسينى عامل ايه
أنا : انا الحمد لله اخبارك ايه
توتة : الحمدلله ... اوعى متنزلش بكرة الجامعة بكرة عيد ميلادي وهنعمل الحفلة بكرة فى حليم
أنا ( في خجل طبعا ) :والله ياااااااه انا كنت ناسى والله كل سنو وانت طيبة يا جميل عقبال مليون سنة

صباح 7 اكتوبر ( الثلاثاء ) ن
نزلت الصبح متأخر ولسه مش عارف اجيب ايه لياسمين ... وبصراحة مفيش هدية معينة فى دماغي ولسه المحلات تقريبا مفتحتش كلها ومينفعش فى اول عيد ميلاد ليها معايا فى صداقتنا منجبش اي هدية ولو فجلة حتى
كنت قاعد فى العربية فى بنها وبفكر لسه ... وعديت على بتاع الورد ... قلت فكرة والله نزلت على طول واشتريت بوكيه صغير كدا ... لكن لقيت انه لحد ما توصل بيتهم بعد اليوم الطويل دا هيكون ذكري بوكيه ... فقرت اشتريلها وردة واحدة بس حمرا اوي ومفتحة وجميلة
وكمان اهديها قصيدة ليا اسمها ( من شرح حبيبتي ) هابقى انزلها على المدونة بعدين
وقلت كدا يمكن تكون هديتى مختلفة خالص عن بقايا الهدايا الكثير اللى هاتيجي
يمكن يا سمين متقدرش قيمة القصيدة دي بالنسبة ليا ايه لانها تتكون من 6 مقاطع كل مقطع فى قصة حب مختلفة

المهم ... نزلنا الجامعة واتقابلنا وبعدين رحنا حليم ( حليم دي كافتريا جميلة اوى هادية اوى بنحبها كلنا ) وقعدنا مع بعض واتخنقنا شوية
يعنى كالعادة ... وبعدين حطينا التورتة وشمعة حلوة على حاول حرف من اسمها
وهى كانت مكسوفة ( قال يعنى وش كسوف ) وطفت الشمعة وكلنا بلا استثناء حدنا من التورتة
كانت حفصة اختنا بردو حد اعضاء الشلة الموكرة هى اللى بتقطع التورتة
كان يوم جميل بوجود كل اصحابنا تقريبا
فوكس وعرايس وانا وياسمين وآيــه وفلة وروكا واليمانى وحفصة وايمن وناس تانية كثير اوي والناس اللى شغالين فى حليم ومعاهم صاحبة الكافتريا بنفسها
ياسمين الجميلة
عقبال 10000000000 سنة مضروبة فى 100000000 يااارب

اتمنى لك السعادة والهنا دوما غاليتى

كريم بهي

No comments: